Isnin, November 1

INSYALLAH....

Fuhh...final dah dkat, tpi study nye x jugak... bila nak stat study ni....
tension, stress......itu lah yg aku pling xnak bila tiba saat-saat genting ni,..
bila fikir pasal final exam ni, teringat pulak kat satu peristiwa pahit
dalam hidup aku... bukan ape, aku harap sgt2 peristiwa sebegini xkan 
berlaku lagi dalam hidup aku.. bila ingat kembali, seminngu je nak dkat final,
aku khilangan ibu tersayang.., hanya tuhan je yang tahu camne keadaan aku
ketika tu.. aku terfikir, bleh ke aku nak study ni sedangkan hati aku dirundung 
pilu ketika tu..cmne aku nak study dalam keadaan camni..tiap saat, tiap waktu,
wajah ibuku sering terbayang-bayang dalam pemikiranku.. 

besar sungguh dugaan tuhan ni kan..pembelajaran aku terganggu, fikiran aku x menentu..
apa saja aku buat sumenye x kena.. namun begitu, aku cuba mhasabah diri...yg pergi biarlah pergi,
jgn kita ratapi, perjalanan kita jauh lg untk dilalui... aku mendpat smngat dan sokongan drpada
keluarga.. kerana hnya akulah sahaja harapan keluarga.. kakak aku lah yg memainkan peranan
yg amat besar dalam hdupku. daripda kesemua adik beradikku, hnya aku sorg je yg
dpat menjejakkan langkah ke universiti., kesemua kakakku ingin tngok aku berjaya.,
sebab kejayaan aku, kegembiraan mereka...kalau ibuku masih hidup, tentu dia juga inginkan begitu...
aku sgt2 berterima kasih kpda kakakku, ayah dan x lupa juga kepada kwan2 yg bnyak beri semngat
dan sokongan..



pernah sekali tu,aku sedih sngat2 dan xde tmpat nak dituju,, aku brjumpa dngan mej ustaz daud
untuk dpatkan nsihat dan motivasi, beliau dgan berbesar hati membantuku.. apa yg membuatkan 
aku sedkit lega, x sangka nasib aku sama sepeti dia..cma beliau kehilangan ayah tercinta...
beliau menasihati aku dan memberikan aku semngat untuk trus belajar.. di saat aku bercerita
tntg nsibku, beliau turut mngeluarkan air mata.. hatinya tersentuh dgan ceritaku kerana nasib
kami seakan sama...sejak dari itu,kau mnjadi seorg yang kuat smngat dan ceria..aku mula menumpukan
perhatianku kepada study dan alhamdullih aku semakin lega..



betul kata orang, setiap yang berlaku ada hikmahnya..alhamdullah, result yg aku dpat agak gempak
walaupun tidak mencapai impianku..apa yang telah tuhan kurniakan sudah mencukupi bagi aku..
ujian yang tuhan berikan kepada aku membuatkan aku smakin tabah menjalani sisa-sisa hidupku..
harapan aku agar semester ini adalah semester yang terbaik bagiku.. insyallah..


2 ulasan:

Hanis Abdul berkata...

insyaallah...smoga kita sama2 berjaya k...

Nain Muhamed berkata...

insyallah my dear friend...