Sabtu, November 27

"i wish i could see you in my dream again"



perkara yang sudah lama aku tak alami..
pulang dari kelas semalam, lepas letih baca buku
aku amik keputusan untk berehat...
dok guling-guling atas katil akhirnya aku terlelap...


bagaikan realiti.....tapi sebenarnya aku berada di alam mimpi.,
setelah sekian lama, akhirnya dalam mimpiku..aku bertemu dgan ibuku..
perkara yg mmg aku impikan sejak sekian lama...
dalam mimpiku, aku bahagia sgt bersama dgan ibuku
dan waktu itu aku bgaikan mnggunakan masa
dgan sebaik-baiknya untk bersamanya..







aku masih tidak mengerti apa sebenarnya yg tuhan mahu jelaskan padaku
tapi padaku, itu satu-satunya peluang yg aku ada untuk kami bersama
setelah sekian lama dia pergi meninggalkanku...
bila aku sedar dari mimpiku, tanpa aku sedari
brjujuran airmata membasahi pipiku...


tiap-tiap hari sebelum aku tidur, aku selalu berdoa
agar Allah temukan aku dgan ibuku dlam mimpiku
kerana melalui mimpi sahajalah ak dpat bertemu dngan beliau..
aku bersyukur sgt2 sebab dpat tngok dan berckap
dgan ibuku walaupun dalam mimpiku


kadang-kadang aku jelous sgt2
bila tngok rkan-rkanku bermesra dgn ibu mereka,
menyium tngan ibu mereka,
menelefon bertanya kabar dan bergelak ketawa
bersama ibu mereka...
hanya Allah yg tahu perasaan aku waktu itu
bahawa betapa aku juga mendambakan keadaan sebegitu..


mmg mudah untuk kita sendiri menyatakan mahupun menasihati
supaya sabar..tabah...dan tenang
tapi bagi insan yg pernah mengalami kehilangan insan tersyang
mreka akan merasa ap yg aku rasai..
sudah menjadi naluri seorang anak
yang mendambakan kasih syg seorg ibu..
aku mohon sgt2 agar dalam mimpiku
tuhan akan temukan ak dgan ibuku lagi..


Aku selalu teringatkan Ibu
Bila sedih, aku mesti nak telefon ibu
Bila aku sakit, orang paling risau adalah ibu
Bila nak exam, orang paling sibuk tanya juga Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu ibu
Bila aku buat salah, yang paling risau ibu
Yang aku nak sgt peluk dan cium hari ni..  ibu
Yang aku nak selalu masak makanan kegemaranku. . ibu
aku nak sgt dgar leteran ibu..



benarlah apa yang aku diberitahu bahawa
bila kita dah kehilangan seseorg barulah kita rasa 
nak putar balik masa
dan menghargai sepenuhya masa utk bersamanya..
itulah yg aku rasa skrg..


ibu..aku tersangat-sgat rindukanmu, .
aku dambakan kasih syangmu..
aku teringinkan belaian darimu..
tapi aku tahu bahawa Tuhan amat mnyayangimu
dan memilih jalan terbaik untuk membawamu ke sisiNya..








"i wish i could see you in my dream again"



5 ulasan:

amad sarpix berkata...

nain.. kaw masih ade kami.. your siblings.. 66 org msih ade dgn kaw.. walaupun x sama.. tp kite ttp adik beradik.. sabar ek nain

Hanis Abdul berkata...

dlm perjlnan hidup seseorg,Allah telah menguji hambanya dgn pelbgai ujian...ibu ko pasti berbngga dgn ko krana telah dikurniakn anak spt ko ni...btol ckp kicap 2,kami msih ade dgn ko nain...insyaallah,Allah akn ketemukan ko dgn ibumu lg dlm mimpimu...

syahirah hamid berkata...

nain, kietorg some ad ngn ko..jgn sedih2 ek..some org akn merasa kematian..x kire org tu kite sgt syg, sbb Allah lbh sygkn dier..bnykkan berdoa dan sedekahkan untuk ibu ko.kerana itu stu je cr menunjukkan kasih syg kite kt dier..doa anak yg soleh.insyaAllah.

hasfyeirah berkata...

aku lama dah x mmpi mak aku...bila last mmpi pun xigt dah...rindu nk dgr sore dia...x igt dah sore dia... kira ko better smpt gak rasa ad mak, aku masa umur 3 thun mak aku dh xda... lagi aku xtu apa2...pepun, sabar yer...

fYqA berkata...

same with me. we live in the same boat. btw. life must be go on.
sedekahkan al-fatihah ye..
p/s: "ALLAH sentiasa uji hamba-hambanya yang kuat"