Isnin, Ogos 27

ShOrT dIaRiEs...


12/07/2012- Alhamdulillah… perjlanan ke KTU selamat. Semoga dipermudahkan segala urusanku di sini dan smoga Allah kuatkan smngatku dan rakan2ku sepanjang kami menjalani latihan di sini.. diberitahu rileks, tp sape tahu kan…… 

hari 1st pt,, fuhhh… tuhan je yg tahu. Tp hari2 selepas itu da mula rileks da.. biasela hari 1st, mesti kaw2 jurulatih bagi.. jadual pun agak pack, masa pun terhad.. biasala part of training to be an officer… rasa macam xnak lama plak kat sini..haha..

19/07/2012- dgn ini diisytiharkan bahawa bermula 19hb julai semua ummat islam di Malaysia dan seluruh Negara akan mula berpuasa selama sebulan… semoga amal ibadat ditrima olehNya.. insyallah.


1/08/2012- harini aku terpaksa pergi melapor sakit sebab selesema dgn demam.. seksa rasanya bila demam waktu bulan puasa ni. Yg paling teruk kalau batuk. Mmang xleh nak tidur… selepas melapor sakit, salah seorang jurulatih member nasihat kepada aku bahawa sepanjang menjalani latihan, comradeship antara kami adalah sngt penting. Dan aku akui ianya mmg sngat penting terutama bila kita sakit… waktu aku demam, aku rasa sngt lemah smangat dan ak sngt mmerlukan kata2 perangsang dan semngat dr kawan2.. Alhamdulillah, waktu aku demam, ramai yg brtanyakan khabar aku dan bg nasihat supaya jaga kesihatan dan bnyak minum air masak.. bahkan kawan aku dr ktd pun hantar msej mnta aku jaga kesihatan..sape bgtau pun xtau.. tp terima kasih bnyak2,. Tp apa yg aku trkilan, org yg aku harap2kn brtnya khabar langsung tidak brtnya khabar spanjang aku demam walaupun spotong ayat “demam ke?” atau “sihat tak?”…hmm…kadang2 perkataan yg paling ringkas la yg paling bermakna buat sseorg..btw ianya mula mnyedarkan aku bahawa xperlu nak mngharap belas ihsan org lain selagi kaki ni mampu berjalan dan tngan ni mmpu lg mnyuap nasi ke mulut…
 tp aku brterima kasih kpada kwan2 yg lain walaupun tak rapat dgn aku, tp yang itulah yg selalu bertanya khabar…. Tp ada yg paling truk siap ckap “haa, nak mampos dah?”..amboi..haha…
Tp x pe, selagi aku x mnyusahkan sesiapa, aku x nak ambil kisah dan x nak ambil tahu..dan kalau boleh aku x nak mnysahkan sesiapa…bnyak berfikir, bnyak pulak uban nnt.. J…

X sabar nak cuti raya….


Tiada ulasan: